Mörkerkörning deltävling 3

Nyheter / Permalink / 0
Här runt om i Skaraborg har vi lite småtävlingar. Med pannlampa och reflexbana. Första var i Skövde vid billingebaken sen vidare till Hjo på en helt ny bana med mycket upp och ner. I onsdags var det deltävling 3. Fick stå i ett eget startled pågrund av att jag har vunnit de två senaste tävlingarna.
Starten går i rydskogarna i Skövde och kommer iväg bra men efter några meter så trampar jag ut pedalen så 3-4 cyklister åker förbi mig och jag får börja jaga. Och bakväxeln börjar hoppa lite och växlar ej när jag vill 😩👎 men en cupledare läger ej ner. Så det var bara att gasa! Efter första varvet så har jag Sebastian "loket" Olsson bildat en lite duet. Kul! Det tråkigast är väll att han körde på sin Fatbike och hängde på riktigt bra. Försökte göra några ryck under varv 1-2 men han ville inte släpps mitt hjul! 😣 Men efter 2.5 varv så har jag vi legat på bra och försöker trycka så mycket som möjligt på stig och i backarna. Men efter ett tag så såg jag att hans lampa inte var precis i röven så jag försökte gas på och han ÄNTLIGEN släpper han mitt hjul! Att vara den första som rullar över mållinjen en gång till var jävligt gött.

Nu på onsdag så är det tempo på billingen. Kommer bli sjukt jobbigt. För att då startar den som har sämst poäng i cupen först och den som har bäst startar sist. Alltså en omvänd tempo start. Den som kommer först i mål vinner. Jaja det är bara att gasa och hoppas att specialized går som hejsan.
Ha en bra kväll!
Till top