Mörkerkörning numer 4

Nyheter / Permalink / 0
Idag gick sista deltävlingen i mörkercupen. Tempo stod på schemat. Det som hade sämst poäng i cupen starta först. Sen gick vi ut med 15 s mellanrum baklänges på gröna milen på billingen.
Målet med tävlingen var att försöka komma ikap 0,1 ton, loket, Olsson. Idag gick det inte hela vägen. Han starta med 30 s försprång och det var bara att gå ut med 100% och sedan öka efter hand. Desto närmare mål vi kom så tyckte jag att jag såg honom men hann aldrig ikapp😣 Men det var inte långt ifrån att jag var ikapp för jag såg honom på mål rakan. Han är för jävla snabb på sin Fatbike. Men men. Det kommer flera tävlingar nästa år. Resultatet idag så vann jag cupen men vet inte om jag tog etappen. Tror de. Men det finns säkert någon som kan åka fortare än jag på gruset.
I måndags så fick jag mitt nya träningsprogram av Träningskonsulten, Patrik. Vi prata lite om de 4 veckorna som har gått, både jag och han var nöjd med dessa veckor. Trycker de är sjukt gött att veta vad man ska träna varje dag för att bli bättre cyklist. Att jag inte tog hjälp av honom förra året, då hade jag vart ännu vassare 😁 Om man vill satsa eller få hjälp med träning så tycker jag att ni ska ringa och prata med Patrik så berättar han mer om vad han kan hjälpa dig med. Jag är iallafall sjukt nöjd med honom.
Nästa år så kommer Fairing stå vid min sida och hjälpa till med lite sportdryck, bars. Gel. m.m. Sjukt kul att dom vill hjälpa mig i satsningen 2016. Kommer berätta mer om vad de har och vad jag kommer att använda.
 
 
Till top