en nystart med bloggen

Nyheter / Permalink / 0
Tja det var ett bra tag sen nu. Men tycker inte att jag har haft något att skriva förut, men nu så har det hänt mycket i dagarna.

Vet knappt vart jag ska börja om jag ska vara ärlig men ska försöka ta det i tur och ordning. Nu så ska jag försöka blogga minst 1-3 gånger i veckan så nu är det bara lägga till min blogg på läs listan innan sängen kallar på kvällarna.

SILKEBORG I DANMARK
Börjar såhär i mars månad så drog jag ner till Danmark för Silkeborg mtb. Sjukt kul att åka iväg och börja säsongen med ett lopp som inte gäller så mycket. Loppet då, jag var med i starten med 20 andra danskar som visste vart gaspedalen satt på cykel och 2 stycken stack iväg direkt efter starten och de fick en lucka, vi andra försökte jaga. Jag hamna med en annan dansk som var hjälpsam, men efter 2 h så sa benen att det inte ville mer. Då var det bara att vika ner sig och försöka ta sig i mål på egen hand. Jag är ändå nöjd med min 14 plats därnere. Känslan var jävligt bra de 2 första timmarna.

BILLINGEÄGGET – SKÖVDE
Billingeägget är en TT- träningstävling som Skövde CK fixar ihop. Tror vi var 100 startande totalt. Mycket roligt att se ungdomar jaga varandra i skogen och se deras vinnarskallar komma fram. De gör en annan mer motiverad. Men till tävlingen så blev det jag och Olsson i täten men han ville icke vara bakom eller framför mig så han drog så jag inte såg honom mer. Efter 1 varv så kom Fredrik Berg upp och ville köra med mig och vi låg tillsammans i varv 2-3 sen tappa jag honom på ett ställe så han fick 10-20 sekunder på mig. Jag försökte verkligen att jaga ikapp de men det gick aldrig. Både Olsson och Berg var för starka för mig den gången men det kommer fler tävlingar vi möts grabbar så ni kommer se min rygg. ;)

TRÄNINGSLÄGER - ÅHUS
Helgen efter de så blev det träningsläger nere i Åhus med Skövde CK. Dem hade fixat ihop de riktigt bra därnere med guider som vissa oss runt med olika grupper. Mycket trevligt väder blev det och kul att åka bort lite och se lite annan terräng.

VARBERG
En tänk säsongstart skulle varit i Varberg den 23 april men det blev det aldrig. Istället blev det en sväng till KSS i Skövde istället. Vi tar allt från början. Åkte ner på fredagen och skulle testa banan och det kände sjuk bra i kroppen. När vi skulle köra näst sista varvet så blev det inte riktigt som jag tänkt mig utan de sluta med en en flyg tur över styret och slog i huvudet och axeln. Jag trodde att det skulle funka att köra dagen efter så vi stannade och skulle se efter hur det kändes när jag vakna. Jag vaknade upp på race dagen och kände att axeln inte kändes alls bra…. Så jag sa till min chaufför att vi åker till KSS istället och kollar axeln. Som tur var det inget brutit men musklerna hade fått sig en bra smäll så det rekommenderade att vila. Jag laddade om till 1 Maj som gick nästa vecka.

1 MAJLOPPET – KVÄNUM
1 maj i Kvänum är standard i västgötacupen.
Startade i startled 3. Inte de bästa tänkbara men det funka rätt bra. Hade en förkylning som satt kvar i kroppen från veckan. Detta satte sina spår efter 2 varv för då tog det tvärstopp för kroppen. Jag försökte jobba på så mycket det bara gick och rulla in som 11:e man. Lagkamraten Jesper ”slangen” Svensson rulla först över mål linjen. En bana som han älskar att åka på. Stort Grattis kompis!

TRÄNING – BILLINGERACET
Den 5 maj så kom Fredrik Berg ner till Billingen för att köra igenom Billingeracet bana för loppet som går nu den 14 maj. Började med att herr Olsson fick sitt bakhjul att se ut som en banan och lämna oss efter 30 min. Sedan var det min tur att förstöra mitt vevparti. Så det vara bara ringa till kompisen så fick han hämta upp mig. Så Berg fick köra Öglunda svängen själv, Hahaha. Olsson kom och mötte upp honom så det fick köra lite i ryd också. Själv så fick jag försöka ringa runt och kolla om någon hade ett vevparti till salu. Som tur var det Tommy på Evalds som hade ett nytt hemma. Får tack Berg att du kom ner till oss och körde. Kanske inte blev det bästa träningspasset men du får komma ner fler gånger så ska jag allt ha koll på cykeln.
Till top