Lidingöloppet MTB 63km

Nyheter / Permalink / 1
 Har varit på Lidingö och cykla idag. Sjukt trevligt med allt folk och att man kan köra på en och samma ö hela 63km. Fantastikst väder idag med strålande sol hela dagen och 20-22 grader varmt. 
Starten gick kl 12:00 idag och värmde upp riktigt bra som vi har sagt att jag ska göra inför varje race. För om inte jag värmer upp så kommer min mjölksyra riktigt fort nu. Så viktigt att hitta något ställe att värma på som har lite motlut. Har beställt en trainer att köra på inför tävling så man inte blir hindrad av bilar och folk som kommer ivägen .  Åter till racet så var min tanke att följa med från start och verkligen trötta ut mig. Trött blev jag! Hängde med ungefär i 2 mil sen fick jag slå av på tempot om jag skulle ha en chans att ta mig i mål idag. Kom i en andra grupp som bestod av 5-6 personer av alla åldrar. Men vi försökte jaga ikapp men visste redan då att det är svårt att jaga en så stor grupp men man kan alltid plocka några placeringar under loppets slut så jag försökte rycka några gånger men det gick aldrig. Svårt att rycka på en sån snabb bana som den är så det bästa är att rycka när man vet att det kommer en lång backe för när det gör ont i mina ben så gör det också ont i motståndarnas ben förhoppningsvis.... Benen kändes riktigt bra faktiskt under loppets gång och jag låg med bra framme i klungan om någon skulle försköa dra. Men när vi närma oss de 2 sista milen så ville Henrik Öjier sätta fart på klungan i en backe och fick en lite lucka men den jaga vi ikapp rätt snart men sen när vi börja närma oss sista milen så blev det lite för mycket för mig så jag fick släppa. Men är rätt nöjd men tiden 2.12.25 och 7min efter Lars Bleckur. Rulla över målinjen som 18:e man. Plaseringsmäsigt så jag är inte super nöjd men tiden är OK. 
Nu är det bara att ladda om till Bilingeracet den 14 maj. Kommer komma med lite baninfo under veckan för de som ska åka. 


#1 - - Bengan Novik:

Kul å se dig på Lidingö, men kunde inte följa ditt race eftersom jag startade strax efter. Riktigt starkt jobbat av dig, i ett tufft startfält!

Till top