Träningstävling #5

Nyheter / Permalink / 0
Kvällens träningsrace blev ute vid Skultorps skogar. Ett race som man visste skulle bli jävligt blött. Värmde upp med 2 varv innan start men Fredrik Berg som kom ner från Örebro för att köra racet och träna med mig dagen efter. Kändes bra och det var ganska halt på vissa ställen med en roliga bana med mycket stig, upp och ner.
Starten gick och jag tog kommando direkt på startloppen och försökte gasa för att vara med i täten. För jag vet att Jepser Svensson och Fredrik Berg är snabba i skogen.
In på först stigen så gasa Jesper och kom först in men strax efter det kom Fredrik och jag. Vi tre ligger tillsammans tills Jesper åker över styret i en nedförslöpa. Tur att han klara sig med inga större skador. Fredrik och jag kör tillsammans och gasar för att trötta ut varandra men på sista varvet så sätter jag framhjulet på helt fel ställe i en uppförsbacke och fick sätt ner fötterna. Fredrik kommer om och jag får springa en bit för sedan hoppa på cykeln igen och börja jaga. Kommer nästa ikapp honom i en backe om är riktigt lerig och det bara spinner med backhjulet där han får sätta ner foten och jag lika så men är snabb på cykel igen.
Först över mållinjen blev till slut Fredrik Berg, jag strax efter och Jesper kom 3:a.
 
 
Till top