1 Majloppet

Nyheter / Permalink / 0
1Maj i Kvänum en riktigt klassiker.
Har varit och kört lite TT i veckan och igår så körde vi igenom banan några varv och testa lite olika spår jag, Fredrik och Jesper. 
Dagens tväling startade kl 15:00 så vi tog det lugnt vid frukosten och tog en morgonpromenad med Ellen, Patricia  och Fredrik. Kom till tvälingen 1.5h innan start och kolla läget innan tills det var dax för att rulla igång bena som kändes bra. Värmde i 40min med lite inslag av alla slags puls varianter. 
Fick stå i starteled fem idag pågund ut av att jag inte körde första tävlingen i Varberg. Så jag visste redan innan att det var bara att gasa när starten går. 
Kommer iväg bra i staten och tryckte mig fram så kom väll ut på banan som ca 15 men jobba mig uppåt med Fredrik Berg och Jesper Svensson. Ut på tredje varvet så trycker sig Jesper förbi mig och Berg och vill gasa lite extra så det var bara att sluta focusera på honom för han flygger fram i skogen. Försöker inte släppa Bergs hjul men ut på fjärde varvet så orkar jag inte med i backarna. SKIT!! 
Det var bara att förska gasa ändå för allt kan hända... 
I mål så kommer jag som 8 i MAXI och 7 i Elit. Ca 3 min efter vinnaren David Kangas.
Jar är nöjd faktiskt. Lite för stökigt för mig. Men riktgit kul att köra ihop med starka pöjkar. 
Nu siktar jag på Lidingö MTB i helgen.
 
Salt!
 
Till top