Viloveckan snart slut och 2.5h träning +lite till

Nyheter / Permalink / 0
Det var ett tag sen.
Så nu har de riktigt tunga träningstimmarna passerat. (tycker jag)
19h har det ståt på träningsprogrammet och det är mycket för en som ska jobba 7 till 16 och sen träna i 1-4 h på dagarna. Det gäller att planera sina dagar när man ska träna så många timmar. Att man har allt på veckan med mat, kläder och ta hand om sambon Ellen.  Själv tycker jag att jag har fått iordning på allt runt om kring träning rätt bra men får tacka min sambo rätt mycket för allt stöd och all hjälp. Om jag inte skulle ha någon som stötta mig som hon gör så skulle jag aldrig kunnat gör en elitsatsning på cykling. 
SÅ TACK ELLEN!
 
Tillbaka till träningen så har det varit mycket nu de senaste. Har inte varit den piggaste personen. Jobb, träning och äta har det varit det stora fokusena. Men man har märk att de är riktigt viktigt med att äta regelbundigt och då är det ingen skräpmat som gäller utan bra och varierad mat är vad som gäller. De andra är att när det är vila så måste man vila. T. ex när för 2 veckorsen hade jag 3h pass på onsdagen och kände mig sjukt sliten och hade börjat blöda näseblod 3 gånger i rad när jag har vaknat, som vi ej vet vad det berode på :S  Så den onsdagen bad jag om att får vila, medans alla i teamet skulle ner och köra i lokalen då kände man att man kanske måste ner ändå att köra men kroppen bara skrek om att få vila. SÅ vila är sjukt viktigt. Det är då kroppen bygger muskler.
Då fick jag lära mig att när det står vila så måste man verkligen vila för att kroppen ska orka med.
SÅ VÅGA VILA Viktor.

Denna vecka så var det 2.5h. När man får ett sånt program så undrar man om Patrik (träningskonsulten) hade skrivit fel. Kan ju inte bara träna 2.5h. Men fick en förklaring att jag har inte vilat sen första testerna. För efter dom så har vi mossat på med träning och kroppen behöver vila för att bygga nu för säsongen är snart här.
Man har ju nästan klättrat på väggarna den här veckan. Men lite träning har det allt varit.
Tisdagens pass var bara 1h A1 och det var sjukt gött att bara ha en timme A1. Ett av det bästa A1 passen, kan ju beror på tiden och sälkskapet i lokalen var bra.  
Lördagen började med att jag sålde min gamla focus cykel som har bara blivit stående här hemma. Skönt att bli av med ett mindre problem. Sen mötte jag upp Sebastian "loket"  i rankås. De skulle averkas 1.5h A1 det blev 1.5h A1, A2, A3, A3+. En lite blandning. Men sjukt jävla kul. Stark är han också. På tävlingarna kommer det bli svårt att ligga på rulle. Men någon gång ska jag allt förbi honom. :)
 
Här kommer lite bilder på Lördagens pass på rankås.
 
 
Fick hem lite från Fairing också. :)
 

Lördagskvällen blev det hemmagjorda hamdburgare. Med David  och Ellen.


 
 
Till top