Race day. Billingeracet!

Nyheter / Permalink / 0
Missnöjd, besviken, bitter. Ledsen. Trötta ben
De är vad jag kan säga just nu om årets viktigaste, roligaste tävling iår. 
Ja billingeracet har man tränat på mycket under året och kollat spår mm. Men ändå så går man in i väggen! 👎 
Tar allt från början. Låg med bra från start och visste att tempot skulle vara högt. Så la mig på ett tempo som jag själv tycker va bra och så får jag åka ikapp  eller bli i ikapp körd av nån grupp på banvallen. Hamna tillslut i en grupp men några st som jag tyckte hade bra tempo. Men ner mot öglunda backen så gick jag in på stigen först och fick en lucka rätt snabbt och tänkte att då tar jag de lugnt uppför för de är igen idé att försöka dra från dom för då kommer jag bli ikapp körd! Vid slutet av backen så kom dom. Då vid öglunda låg jag på 11 plats. Sjukt kul att va så långt fram! Men vid varvning så kände jag att benen inte va på topp längre så jag la mig lite längre bak. Jag tappa bara mer och mer men försökte komma in på hjul med det gick inte och kramp knacka på ryggen!
Jag försökte verkligen ta i för jag vet att i Ryd kan jag komma ikapp om jag inte har för stor lucka. Närmare Ryd jag kom ju närmare kom jag väggen! Tror jag hade 140-150 i puls i Ryd och såg knappt stigen och kramp i vader, lår och armar! Men jag skulle komma i mål! 
Närmare slutet av Ryd så ser jag Jesper längre fram och inser att han också har väggat och orkar inte ens lägga sig på min rulle som inte gick fort. Från Ryd till strupen och mål så fråga jag varje flaggvakt som jag kände igen om de hade något att äta! Fick ta i nötter. Snickers. Bröd bit mm. Sjukt gott! Cykla på lättaste växel och fick bara mer kramp i bena! Det är nog de värsta jag har varit med om! Men i mål är jag och det ända jag är nöjd med är öglunda rundan! Allt annat kan vi glömma! 
Får tacka Skövde CK för detta billingeracet! Sjukt bra gjort! 
Innan start! 4grader vid arenan och 2 grader på billingen! 
Uppför strupen! 
Inte alls trött! Men huvudet på sne. 
Precis innan strupen



Till top