Näst sista mörkercups racet

Nyheter / Permalink / 0
Då var det dax för tävling igen och strid om det sista poängen.
Kroppen kändes bra och jag tog en Ultra Energy Complex Gel från Winforce. Som ska ge mig lite mer energi och är lite mer som en bar samtidigt.
Men 5 min till start så kör jag på en skruv som sätter sig i däcket och det sprutar luft och vätska ur däcket. Men det tätar aldrig så jag skriker om det är någon som har en slang som jag kan få. Som tur det så får jag en slang av Jim och en pump av Zälle som knappt funka. Som tur så kom det fram en kille som hade en bättre pump. Tackar för det. Tackar också att alla vänta på mig i starten. Så starten gick när jag var klar :P Är man Mörkerkung så är man.
Men över till racet så tar Jesper S starten, jag och Jim strax efter. Vi kommer ut på ett löparspår och jag trycker mig förbi Jesper och håller det i 1.5 varv. Tills Jesper trycker sig förbi och ökar farten. Kan svara rätt bra i några minuter men det går för fort och jag har inte ork eller teknik för att hänga med riktigt. Så han får 5-10s som vi håller hela vägen in till mål. Så Jesper 1, jag 2, Jim 3. Bra kört alla som var med.
Så jobbigt som det blev idag var längesedan det var. Glömde pulsbandet hemma men tror jag låg på max väldigt länge det sista varvet för att komma ikapp Jesper. Men det kanske fanns mer att ge. Vem vet? Jag tycker jag tog i.
Men, men det är bara ta nya tag nu på Tisdag när siats racet ska avgöras. Vinner jag så tar jag hem totalen. Vinner Jesper så vinner han totalen. Bara att ladda om.
Första varvet.
Till top