Mörkercup Deltväling Nummer 4

Nyheter / Permalink / 0
Idag var det träningsrace i Hjo, min gamla hemmabana. Alla stigar där uppe kan jag nästan utantill vid Högaliden. Så banan var inte några nya stigar för mig. Men en riktigt snabb bana som var ca 3.2 k och gick på ca 10min. För jag rulla in på 31 min sa dom. Gps gick ju sönder igår så ska försöka skicka in den till Gramin imorgon så får jag en ny. Banan var verkligen lerig igår när jag test träna banan, men idag var den bara hal.
 
Fick stå i ett eget led framför starteld ett, därför jag har numer ett på numerlappen. Starten går jag och får en bra start och kommer först iväg på startlopen och föst in på stigen. Känner att dom bakom släpper mer och mer redan från början. Jag trycker på för att ingen ska komma ikapp. Luckan bakåt blir bara större och större men jag vill inte sänka mitt egna tempo. Vill ju få ut så mycket som möjligt utav tävlingen/träningen. 
Jag åkte först över mållinjen och tog andra segern i Mörkercupen.
Får ser nästa vecka när det är race igen och vad benen kan komma med då. 
Mats Svensson leverera bra bilder som vanligt. 
Till top