Årets Första Race I Sverige.

Nyheter / Permalink / 0
Ja. Kolmårdsbiken 55km blev årets första race i Sverige.
Kom till kolmården relativt tidigit 1.45h innan start. Hämtade numerlappar och kollade start och värmde upp i tid. 
Känslan under uppvämningen var bra. 
 
Starten går och det går i lagom fart på grusvägarna. Det kommer några små backar och jag ligger nästan först och trycker till lite för jag inte vill ligga där bakom för jag känner mig inte säker. Lite längre fram står det 200M Spurtpris. Det bara slog till så stack jag och fick en lucka och tar mitt första spurtpris i livet. Kanske inte det bästa priset att får 2 st däck 27.5. Så någon kanske vill köpa däck av mig? :D
Efter cirka 14km så viker det direkt in på en stig som jag lägger mig som 5-6 och får bita i för att hänga med grabarna där framme i skogen. Det går fort och när vi kommer in på andra stigen så känner jag att backdäcket läcker luft och bara några 100 meter så åker vi uför och åker på en sten och däcket släpper från fälgen och all luft åker ur. 
Dum som jag är så har jag ingen pump eller patron med mig. Läxa!! Att alltid ha med någon slax pump. 
Går kanske 2 km innan jag får tag i en pump så jag kan pump i däcket igen och samtidigt som jag står där och pumpar så kommer Ellen och cyklar förbi mig. 
Kommer ikapp Ellen och kör med henne i några km men släpper henne för att få lite fart i kroppen och det var bara att börja köra om alla som hade kört om mig när jag fick punka. 
 
Riktigt rolig bana med mycket stig och lite grusväg. Bra startfällt och en bra genomkörare innan det riktiga börjar med Långloppen. 
 
Imorgon blir det 2-mana lag i Tibro på deras Prästaspår. Jag och Rickard Hansson ska försöka köra så fort som det går. :D
Till top